Log ind

Fra Udlandet 1912 - 3

#

Tyskland.

Fra Begyndelsen af Aaret 1912 skal det tyske Flyverkorps fordeles til Fæstningerne vod Øst- og Vestgrænsen saaledes, at disse alt efter .Størrelse og Vigtighed faar 6— 12 Flyvere. Ligeledes vil der blive anlagt Flyvepladser ved Krigshavne og større Havnebyer. Ovennævnte Decentralisation skal være gennemført til Oktober 1912, og Omkostningerne andrager 9 Miil. Mark.

B .T . 582/1911.

Ved Udvidelsen af Havneanlægene i Wilhelm shafen or taget Hensyn til Plads fo r en Undervandsbaadsflolille. Udvidelsen, der omfatter 3 nye Tordokker m. in., koster 0 0 Miil. Mark og skal være endt næste Aar. Paa det kejserlige Værft i Wilhelm shafen, der for Tiden beskæftiger 8000 Arbejdere, bygges Kam pskib „X“ , der er dot 31. og sidste planmæssige Linieskib efter Flaadeloven. K. N. X. 2-Vio 1911.

Østrig.

Hvert Kavalleriregimont faar nu en Telegrafafdeling i Stedet for den tidligere Telegrafpatrouille. Telegrafafdelingen har 2 Telefoner og 2 optiske Stationer. Den Kavalleriregimenterne tildelte Pionerdelings Sprængma leri el er forøget fra 32 kg til 150 kg. Bytterkarabinen er blevet forsynet med aftagelig Bajonet. S. M. z. 15/11.

Telegrafregimentet har for nylig faael en transportabel Kadiotelegrafstation efter det tyske System „tönende Lö sch ­ funken“, hvilket i mange Henseender betyder et stort Fremskridl De elektriske Apparater er monteret paa et Automobil, hvis Motor driver den strømgivende Dynamo. Antenden bæres af en 30 m høj leleskopagtig saminenskydelig Mast, der kan rejses i 25 Minutter. Paa Marchen fores den paa Vognens Tag. Foruden Chauffeur og dennes H jælper kan der sidde 5 Mand inde i Vognen. De forreste 3 Mand kan bekvemt betjene samtlige Apparater. M.W. 111/1911.

E fter det nye Udrustningsreglement vejer Infanteristens feltmæssige Oppakning 21,10—25,93 kg, alt efter en noget forskellig Udrustning. En Dragons Beklædning, Udrustning og Bevæbning vejer 16,30 kg, en Husars 15,78 kg, en Ulans 16,15 kg. Hestens Udrustning vejer 33,13 kg. ' S. M. v. 10/1911.

Fra den 1. Oktober 1911 er de I Kompagnier ved de I Jægerbatailloner i Gorz omdannel til Cyklekompagnier, der har faaet Karabiner og Cykler M. 1910. De forbliver underlagt Bataillonerne og skal gøre Tjeneste bande som Jægerog som Cyklekompagnier. Hvert Kompagni faar 2 M otorcykler 1 il Meldingstjeneste og 2 Motorvogne til Amm unition og Train.

Fæstningsartilleriet skal have samme transportable Felltelefon. som Infanteriet har faaet. Der skal oprettes et „Schiessschulregiment“ ved A r tilleriskydeskolens Skydeplads Hajmasker. Regimentet skal bcstaa af 1 Batt. å 6 Kanoner og 0 Ammunitionsvogne, og Personel saavel som Heste og Køretøjer skal være paa K rig sstyrke.

F o r at faa Diplom som Militæ rflyver (Feldpilot) fordres: En Længdeflyvning paa 100 km paa 1 Dag med en Hastighed af 8 m/Sek. i en Højde paa 500 m, Landing i Glideflugt. H id til har 1 Kaptajn og 3 Lø jtnan ter faaet „Feldpilolen Zeugnis“. De østerrigske Inf.-Bjærgtropper bestaar af 4 Skytte-Regimenter i Tyrol, 1 Landeværn-Inf.-Regiment Nr. 4 i Kärnten. Ialt 13 Batailloner hver med 1 Maskingeværafdeling paa 1 Geværer. Bataillonerne har fra 2 5 Kompagnier.

1 1910 er der udleveret et vist Antal Pigtraadstænger til Kompagnier og Eskadroner. D el paatænkes at udstyre Infanteriet med Sprængmidler til Ødelæggelse af Mure, Jernbaner, Broer.

N .M .T . 11/1911.